Verzekeringskantoor, 64 medewerkers, 52 fte.
Aanleiding: ziekteverzuim inclusief 'burn-out' wordt elk jaar hoger. Het klantenbestand wordt kleiner.
Vraag: hoe keren we het tij?
Stap 1 (4 weken + 4 maanden)
Uit de analyse blijkt dat de energie in het bedrijf laag is; mensen, zowel medewerkers als klanten, voelen zich niet gezien en gehoord en geven het bedrijf een magere 7. Er volgen specifieke aanbevelingen. Het rapport wordt uitgebreid besproken met het management team (MT); er volgt een stevige discussie op de inhoud. Er volgt een aantal vervolggesprekken en coaching sessies voordat de tijd rijp is voor stap 2.
Stap 2 (3 maanden)
Er wordt in samenwerking met het MT een concreet Plan van Aanpak (PvA) gemaakt tijdens een tweedaagse ‘heisessie’, die tegelijkertijd dient als teambuilding. Hierna volgt een aantal vervolg sessies voordat het PvA klaar is en wordt gedragen door alle MT-leden. De lucht klaart in het bedrijf, de sfeer is stukken beter. Er wordt een energieke, positieve kick-off georganiseerd (leuke en leerzame inspiratie dag) voor alle medewerkers.
Stap 3 (6 maanden)
Uitrollen van de plannen; begeleiding door ACT in de vorm van korte trainingen, teambuilding sessies en persoonlijke coaching. Maandelijkse voortgang besprekingen met MT. Borging door ‘train-de-coach’.
ACT HOSPITALITY & VITALITY
ADVIES | COACHING | TRAINING
Nationaal Landschap Centrum
Veerweg 1c | 3281 LX Numansdorp
info@acthospitalityvitality.nl
Jacolien de Koning
© 2019 ACT Hospitality & Vitality